نقش ايده در استارتاپ ها نقش ايده در استارتاپ ها

همه جیز درمورد سرمایه گذاری در استارتاپ ها

ايده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ويژگي هايي است؟

ايده استارتاپ جذاب چگونه شكل مي گيرد؟

طبق تحقيقات پيدايش يك ايده استارتاپ خوب ايده اي است كه بتوانيم بر اساس آن مدل كسب و كار ارائه دهيم. تعيين مدل كسب و كار به اين معني است كه دقيقا مشخص كنيم، هزينه راه اندازي استارتاپ و نگهداري آن، چگونه و از كجا تامين مي شود همچنين درآمدها از كجا و چگونه بدست مي آيند.

اگر از ابتدا مشخص نباشد درآمد از چه طريق وچگونه بدست مي آيد، ايده را ناموفق و شكست خورده بدانيد. هرگز به اين اميد نباشيد كه ابتدا محصول يا خدمتي را فراهم و كاربران زيادي جذب كنيد و پس از آن تازه به مدل درآمدي بيانديشيد يا منتظر بمانيد كه شركتي بزرگ، ايده استارتاپ شما را بخرد!

البته اين بدان معني نيست كه تعداد بالاي كاربر را ناديده بگيريم، برعكس ممكن است در موارد بسياري، تعداد كاربر بالا بزرگترين عامل موفقيت اكثر استارتاپ ها باشد. ولي حتي در مواردي هم كه استارتاپي قرار است محصول يا خدمتي را به صورت رايگان ارائه دهد، باز هم لازم است مدل درآمدي مشخصي داشته باشد. بعنوان مثال استارتاپ ديوار تا زماني كه تعداد كاربران آن كمتر از يك ميليون نفر بود، بيشتر خدماتش را به صورت رايگان ارائه ميداد ولي اكنون به تدريج در حال ارائه خدمات به صورت پولي مي باشد. با اين حساب به جرات ميتوان گفت اين استارتاپ از ابتدا و براي اين تعداد كاربر و كسب درآمد از آنها، برنامه داشته است.

يك ويژگي مهم مدل استارتاپ و كسب و كار، تكرار پذير بودن آن است. اين بدان معناست كه بتوان آن را بارها و بارها اجرا و از آن كسب درآمد كرد. فرض كنيد ايده اي در ذهن داريد و پس لز مدتي آن را عملي سازيد و به يك مشتري ارائه دهيد. حالا اين سوال مطرح است كه آيا ميتوانيد اين خدمت يا محصول را به مشتريان ديگر نيز بفروشيد يا خير؟ اگر جواب شما منفي باشد شما يك پروژه داريد و نه يك استارت آپ.

مقياس پذيري يك استارتاپ، به اين معني است كه با افزايش منابع اوليه و تعداد كاربران، بتوان درآمد را افزايش داد. اگر درآمد يك استارتاپ يا مدل كسب و كار، با منابعي كه براي آن هزينه مي شود، نسبت معقولي نداشته باشد، آن استارتاپ يا كسب و كار مقياس پذير نمي باشد.

 

ايده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ويژگي هايي است؟

ايده استارتاپ جذاب و خوب ايده اي است كه مشكل و نيازي از نيازهاي مشتريان را رفع كند. مشكل بسياري از ايده پردازان و استارتاپها اين است كه در خلاء به ايده ها مي انديشند و اينگونه تصور ميكنند كه اين ايده ميتواند براي افراد جذاب باشد و بدين منظور هزينه زيادي براي آن مي پردازند، در حاليكه اينچنين ايده ها تنها بدرد خلاء ميخورند.

براي رسيدن به يك ايده استارتاپ جذاب و خوب، لازم است ابتدا يك نياز و مشكل خوب را كشف و شناسايي كنيد.مشكلي كه براي آن راه حل و چاره ايي داريد و يا ميتوانيد ارائه دهيد.اگر پيدا كردن يك مشكل يا نياز، برايتان دشوار است، از مشكلات و نيازهاي خودتان و نزديكانتان شروع كنيد. نكته مهم در نظر داشتن اين مساله است كه، اگر شما مشكلي داريد به احتمال زياد اين مشكل،مشكل صدها و هزاران نفرديگر نيز هست و شما تنها نيستيد.

افرادي كه با شما در حل مشكل و نياز خاص شريك هستند، بازار شما را تشكيل مي دهند. هنگامي كه شما مشكلي را حل ميكنيد، محصول يا خدمتي را مي سازيد كه به آن علاقه مند هستيد و نكته همين جاست. اين بدين معناست كه شما عاشق ايده و محصول خود هستيد، از آن استفاده ميكنيد و از آن لذت ميبريد و اين بهترين راه براي ايجاد علاقه و تمايل در ديگران است.

 

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87/


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/5/18 ساعت: ۰۶ توسط:aliahmadishadi :